سقف شیبدار به سقفی گفته می‌شود که شیب آن حداقل ۱۵ درجه و حداکثر ۷۵ درجه است. در گذشته استفاده از سقف‌های شیب دار در مناطق شمال کشور رایج بوده است اما امروزه با افزایش آگاهی و اطلاع از مزایای این نوع سقف‌ها استفاده از این سقف‌های کاربردی در سایر مناطق کشور، با اقلیم‌های گوناگون رواج پیدا کرده‌‌ است.

اگر سفری به مناطق مختلف کشور داشته باشید با مشاهده سقف‌های ساختمان‌ها متوجه گستردگی استفاده از سقف‌های شیبدار خواهید شد.

با داشتن یک افق دید بلند مدت و توجه به حفظ سلامت ساختمان قطعاً استفاده از سقف شیب دار نیز برای شما اهمیت بسیار بالایی پیدا می‌کند. به کار گرفتن سقف‌های شیبدار از نفوذ آب به داخل ساختمان، تخریب و آسیب دیدگی سقف جلوگیری می‌کنند. همچنین در مناطق گرم و خشک و کوهستانی به حفظ و کنترل دمای خانه در فصول مختلف سال کمک می‌کنند.

سقف‌های شیبدار با توجه به پوشش‌های مختلفی که دارند زیبایی خاص و چشم نوازی را به خانه و محیط پیرامون خود می‌بخشند. علاوه بر این، روزبه‌روز بر تعداد طرفداران سقف شیب دار افزوده می‌شود و تعداد بیشتری از پیمانکاران و افرادی که قصد ساخت و یا تعمیر خانه خود را دارند از این نوع سقف‌ها استفاده می‌کنند.

انواع سقف های شیبدار

سقف های شیبدار به سه نوع تقسیم میشوند که عبارت اند از:

ویلای-آ-فریم-A-Frame-3
1.

سقف های شیروانی

سقف های کاذب که زیبایی بنای شما را دو چندان می کند. این سقف ها دارای یک حالت سه گوش هستند که از رو به رو به شکل مثلث دیده می شود. شیب این سقف ها معمولا حداقل ۱۵ و حداکثر ۷۰درجه می باشند.

photo_5945224328650012428_y
2.

سقف های منحنی یا هلالی

مهم ترین دلیل کاربرد این سقف ها در معماری مدرن، زیبایی خاص این سقف هاست. انحنای این سقف های توجه هر کسی را به خود جلب می کند. ورقه های فلزی به دلیل قابلیت انعطاف بالا در پوشش این سقف ها استفاده می شوند.

round roof
3.

سقف های نیم دایره یا گنبدی شکل

این سقف ها جز خاص ترین نوع سقف ها تلقی می شوند. از این مدل سقف معمولا در ساخت ویلا، استخر یا آلاچیق استفاده می شود.  به این نکته نیز باید توجه کرد که برای ساختن این سقف ها باید از متریال کاملا منعطفی استفاده شود. معمولا بهترین مصالح برای پوشش این سقف، شینگل است.

انواع پوشش های سقف شیبدار

در اینجا با پوشش های متنوع سقف های شبدار بیشتر آشنا خواهیم شد

سقف شیبدار شینگل

شینگل از مقاوم ترین و پر مصرف ترین پوشش های سقف شیبدار است. در طراحی آن به نکاتی مانند ایزولاسیون در مقابل تغییرات دما، انعکاس نور خورشید، انعطاف‌پذیری در برابر ضربه، مقاومت در مقابل وزش بادهای شدید و شکل‌گیری به فرم‌های گوناگون سطوح شیب‌دار و دلخواه توجه ویژه شده است. این محصول به دلیل انعطاف پذیری بالا به راحتی بر روی سقف های گنبدی شکل و قوس دار قابل اجرا می باشد.

سقف شیبدار شینگل 
سقف شیبدار روف تایل 

سقف شیبدار روف تایل

پوشش بسیار مناسب و زیبا برای پوشش سقف های شیبدار می باشد. تایل های سقفی بتنی از بهترین و مرغوب ترین نوع ماسه و رنگ مخصوص روف تایل ساخته شده است و دارای مزیت های فراوانی از جمله سازگاری با محیط زیستُ، مقاوم در برابر شرایط آب و هواییُ، محافظ در برابر رطوبت ناشی از باران و آتش سوزی، اشعه خورشید و نوسانات دما می باشد.

سقف شیبدار سفال طبرستان، رنگی ـ سفال رویال

سفال طبرستان  محصولی آمیخته با فرهنگ غنی ایرانی است که طرفداران زیادي نه تنها در مشهد بلکه در تمامی شهر هاي ایران دارد. این محصول بی نظیر و مقاوم علاوه بر زیبایی و کیفیت بالا و ماندگاري با محیط زیست نیز سازگار است. این محصول داراي طول عمر بالا و مقاوم در برابر آتش سوزي است.

آسابام تنها تولید کننده سفال طبرستان رنگی در کشور می باشد. که این محصول را در ۱۲۰ طیف رنگی تولید می کند. این محصول دارای گارانتی ۱۰ ساله نیز می باشد.

ضمناً نمایندگی سفال طبرستان در مشهد و نمایندگی سفال طبرستان در تهران نیز از امتیازها ویژه شرکت آسابام میباشد.

سقف شیبدار سفال طبرستان رنگی ـ سفال رویال
سقف شیبدار روفتایل – سقف شیبدار روف تایل 

سقف شیبدار روفتایل – سقف شیبدار روف تایل

روفتایل از جمله پوشش‌های پر طرفدار در کشور میباشد که امروزه نیز در مقایسه با سفال طبرستان و بامینو قرار گرفته است.شرکت آسابام نماینده روفتایل در مشهد و نماینده روفتایل در استان خراسان رضوی میباشد.

ضمناً محصولات روفتایل در سه برند روفتایل پارس – روفتایل شیراز و روفتایل ایران(روفتایل تهران) ارائه میگردد.

سقف شیبدار فایبرگلاس

فایبرگلاس یک محصول کاربردی ساخته شده از پلاستیک فشرده است که طول عمر بالایی دارد و در برابر تابش مستقیم خورشید استفاده کرد. به همین دلیل برای برخی از گلخانه ها و سقف های شیروانی در متراژ های بالا از این محصول استفاده می کنند.
فایبرگلاس
سقف پرچین

سقف شیبدار پرچین

در سازه های جدید که توجه به زیبایی در کنار استحکام و مقاومت آن نقش به سزایی پیدا کرده است، استفاده از ورق تایل تکی در پوشش سقف یک انتخاب مناسب می باشد. ورق تایل یا ورق پرچین نوعی ورق از جنس ورق گالوانیزه رنگی می باشد که جهت پوشش سقف های شیبدار و شیروانی به کار می رود.

سقف شیبدار ورق گالوانیزه

اجرای سقف با ورق گالوانیزه از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه می باشد. ضمن اینکه در برابر سرما، گرما، رطوبت و بارندگی نیز از مقاومت بالایی برخوردار است. علاوه بر این اجرای سقف با ورق گالوانیزه موجب کاهش وزن سازه نیز می گردد.
سقف شیبدار ورق گالوانیزه
سقف بامینو

سقف شیبدار بامینو

پوشش های بامینو از لحاظ شکل و فرم شبیه سفال است ولی مواد تشکیل دهنده آن باعث برتری کمی و کیفی بامینو نسبت به سفال و روف تایل بتنی می باشد. کامپوزیت بامینو از پلیمر های صنعتی و سنگدانه تشکیل شده است. همچنین این پوشش در برابر آتش سوزی و باد و باران مقاوم است.

سقف شیبدار کینگستون

کینگستون دارای 8 لایه است که هسته اصلی آن از جنس گالونیوم و پوشش رویه آن توسط دانه های سنگریزه پوشیده شده است. این پوشش در مقابل زلزله، تگرگ و باد های شدید مقاوم بوده و دارای استحکام و پایایی بالایی است. این محصول به دلیل تولید در داخل کشور، دیگر مشکلات ورق های وارداتی مثل کم شدن ورق یا زمان بردن واردات و مشکلات گمرک را نخواهد داشت.

کینگستون

چرا بهتر است از سقف شیبدار استفاده کنیم؟

مزایا و فواید استفاده از سقف های شیبدار در ساختمان ها و ویلاها

مقاومت در برابر باران و برف:

سقف‌های شیب دار از نفوذ آب و رطوبت به داخل ساختمان و ایجاد پوسته‌های یخی در مناطق سردسیر جلوگیری می‌کنند. شیب این سقف‌ها موجب تخلیه سریع برف و باران می‌شود و از سنگین شدن سقف و آسیب رسیدن به آن جلوگیری می‌کند.

طراحی زیبا و منحصربه‌فرد:

سقف شیبدار با طراحی خاص و زیبا و تنوع بالایی که در طرح و رنگ دارد زیبایی و جذابیت ظاهر ساختمان را افزایش می‌دهد.

ایجاد فضای جدید در خانه:

با توجه به طراحی سقف شیبدار در زیر آن یک فضای جدید در داخل خانه ایجاد می‌شود. این فضای اضافه بر تهویه هوا، ذخیره انرژی، دلبازتر نشان دادن خانه و … تأثیر می‌گذارد‌.

صرفه جویی در هزینه‌های گرمایشی و سرمایشی خانه:

سقف شیب دار با کنترل دمای خانه هزینه‌های گرم کردن خانه در فصل‌های سرد سال و خنک کردن آن را در فصل‌های گرم سال کاهش می‌دهد همچنین حفظ دمای خانه و کاهش هزینه‌های سرمایش و گرمایش خانه در نهایت منجر به صرفه جویی در انرژی‌های تجدید ناپذیر می‌شود.

قابلیت اجرا در همه شرایط و مناطق:

سقف شیب دار قابلیت اجرا در تمامی شرایط جوی و اقلیمی متفاوت را دارد. در هر منطقه با توجه به ویژگی‌های آن منطقه و انتخاب پوشش مناسب و نصب درست سقف می‌توان از مزایای آن استفاده نمود.

مقاومت در برابر باد، زلزله و آتش:

انعطاف و مقاومت بالای این سقف‌ها از آن‌ها در برابر بروز مخاطرات طبیعی جلوگیری می‌کند و ایمنی آن را افزایش می‌دهد.

کمک به نورپردازی بهتر خانه:

سقف شیبدار با دریافت بیشترین نور خورشید و بزرگتر نشان دادن فضا به نورپردازی بهتر خانه و کاهش هزینه‌های آن کمک می‌کند.

کنترل دما و تهویه هوا خانه:

سقف شیب دار با کنترل تابش نور خورشید و گرمای آن می‌تواند دمای خانه را کنترل کند همچنین فضای خالی موجود در سقف شیبدار امکان گردش هوا و تهویه هوا را در خانه فراهم می‌کند.

سقف سبک (با وزن کم):

وزن کم سقف شیبدار فشار وارده بر ساختمان را کاهش می‌دهد و هزینه‌های جابه‌جایی و نصب آن را کاهش می‌دهد. همچنین در صورت بروز حوادث احتمالی هزینه آسیب و خسارت‌ها را کاهش می‌دهد.

ساخت سریع و نصب آسان:

ساخت و نصب سقف شیبدار در مقایسه با سایر انواع سقف‌ها مدت زمان کمتری طول می‌کشد و آسان‌تر است.

کاهش هزینه مراقبت و نگهداری از سقف: سقف‌های شیبدار در مقایسه با سقف‌های مسطح با توجه به نوع و جنسی که دارند و سایر ویژگی‌هایی که پیشتر ذکر شد به کاهش هزینه‌های نگهداری سقف، تعمیرات و بازسازی آن کمک می‌کنند.

نحوه اجرا سقف های شیبدار

سقف های شیبدار در 12 مرحله اجرا می شوند که عبارت اند از:

۱.برداشت اولیه از کار

 ۲.ارایه طرح سقف

 ۳.ارایه پلان ستون گذاری

 ۴.ستون گذاری و اجرای فونداسیون (نقطه ای _ خطی)

 ۵.اجرای ستون گذاری

 ۶.ساخت خرپا

 ۷.اجرای رأسی ها و شاسی اصلی

 ۸.اجرای سازه ثانویه(چوب_قوطی)

 ۹.اجرای قابنما ، گاتر و زیر سازی نهایی

 ۱۰.نصب پوشش

 ۱۱.نصب تیزه

 ۱۲.آب بندی نهایی سقف

شرکت آسابام اجرای سقف شیبدار در مشهد و سایر شهر ها را بصورت گسترده انجام میدهد و در سال‌های 97 و 98 موفق به اجرای پروژه های لوکس سقف های شیبدار در شهرک های ساحلی دریاکنار و سرخرود شده است.

اجرای سقف شیروانی در تهران نسبت به دیگر مراکز استان ها شامل هزینه‌های بیشتری میباشد که ازین حیث قیمت نهایی کار قطعاً بیشتر از شهرهای دیگر کشورمان میباشد.

مجری سقف شیبدار  با توجه به منطقه ی اجرایی میتواند محصولات متنوعی را ارائه دهد. شرکت آسابام مجری تمامی پوشش‌های استاندارد سقف های شیروانی در کشور میباشد.

اگر به دنبال راه حلی ساده و مقاوم برای ساخت سقف ساختمان خود به بهترین و زیباترین شکل هستید، شرکت آسابام با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و با بهره‌گیری از مهندسان و کارشناسان مجرب این حوزه آماده ارائه خدمات اجرای سقف شیبدار به شما مشتریان محترم است. شرکت آسابام با چندین سال سابقه در زمینه اجرای سقف‌های شیبدار در مناطق مختلف کشور بهترین مجری سقف شیبدار در ایران است.

شما عزیزان می‌توانید از طریق شماره‌ تماس‌های درج شده در سایت از خدمات مشاوره شرکت آسابام در زمینه اجرای سقف شیبدار از جمله انتخاب پوشش و متریال مناسب برای ساختمان خود بهره‌مند شوید. علاوه‌ بر این، تمامی اجراهای سقف شیب دار توسط شرکت آسابام دارای گارانتی‌های ۱۰ و ۲۰ ساله‌ی حقوقی و شرکتی هستند.

پیمان کاران و کارفرمایان محترم برای دریافت اطلاعات بیشتر از قیمت محصولات و هزینه اجرای سقف شیب دار میتوانید با شماره تلفن های زیر و با کارشناسان آسابام در تماس باشید.

سوالات پرتکرار در خصوص سقف های شیبدار

قطعا نوع پوشش انتخابی مهمترین عامل در قیمت سقف شیبدار ماست.و باید این موضوع را در نظر داشت که هر پوششی مناسب فضای تعریف شده ای می‌باشد.

معمولا سازه ها دو نوع هستند.

سازه های اسکلت و و ستون دار و سازه های دارای دیوار های جانبی باربر

در سازه های اسکلت اولین اقدام اجرا سقف شیبدار است و در سازه های دارای دیوار  باربر بعد از اجرای دیوار ها این کار انجام می‌شود.

معمولا اجرای یک سقف 100 متر مربعی 5 روز زمان نیاز دارد و هرچقدر که متراژ بیشتر شود زمان بیشتری نیاز است.

تمامی اجراهاي شرکت آسابام شامل گارانتی هاي 10 و 20 ساله ي حقوقی و شرکتی میباشد.

با توجه به کاربري بناي شما نوع پوشش انتخاب می شود. ضمنا موضوع مدیریت هزینه ها نیز در انتخاب پوشش و نوع پوشش تاثیرگذار است.

برای ارتباط با کارشناسان آسا بام جهت مشاوره می توانید با شماره تلفن های درج شده در سایت تماس گرفته و سوالات خود را در خصوص انتخاب متریال و پوشش مورد نظر خود دریافت نمایید.